UNDER CONSTRUCTION !

Sunday, August 15, 2010

One side In relationship ? O_o


Bertepuk SEbelah Tangan ? Berbunyi tidak ? Why don't you try it. Fairy rasa xyah cube pon tape. WE still can think it logically :)

Sudah semestinya TIDAK !

Well, Fairy na kongsi satu kisah yang boleh mmbawa pengajaran kepada kita. *ia bukanlah kisah , but sekadar motivasi la koot\. entahla.. Fairy xdalah arif mana. Just nasih menasihati tu boleh la.

Fairy dedicated kan post in untuk semua orang yang sedang menagalmi perasaan yang sekadar bertepuk sebelah tangan ;

Jangan Bersedih Wahai Temanku sekalian. Permulaan hidup kita mengajar erti kebahagiaan. Manakala Klimaks kehidupan adalah mengajar erti kesengsaraan. Manakala penutup hidup mengajar erti kenikmatan.

Percayalah. Aapabila kamu masih kanak-kanak, kesakitan yang terasa hanyalah dimarahi ibu. Kamu bahagia ! Sedang apapbila kamu menginjak ke alam remaja @ dewasa, kesengsaraan yang kamu rasa. Tidak kira, 'pembelajaran.kawan.keluarga mahupun cinta'. Manakala apabila kamu sudah tua, kamu tidak bekerja. Kamu mengahrungi dunia dengan kesyukuran. Masih dikurniakan nyawa untuk terus hidup di muka dunia. Sungguh nikmat kerana masih mampu menghirup udara serta melihat keindahan Dunia !

Wahai Sahabatku,
Jangan kau menangis ! Jangan kau kesali semua yang tlah blaku ini. Anggaplah ia sebagai cobaan. Bangkitlah kamu dari penyesalahn yang tidak sudah. Kerana suatu hari, kau pasti akan mampu mengecapi segala-galanya. Dengarkan ini, temanku. NOTHING IMPOSSIBLE IN HEAVEN SOON ! Percayalah ! Allah itu sedang menduga kekuatan kita. Kerana air mata yang mengalir itu adalah Hak Allah. Segalanya milik Allah. Hati serta cinta kita adalah kepunyaan Allah. Dia lebih mengerti segala-galanya.

Temanku,
Fairy mengerti apa yang kamu rasa. pahit, sedih, kecewa dan sebagainya. Ya ! Fairy turut merasa kerana apa yang kamu rasa adalah apa yang sedang Fairy rasa. Namun, dengar sini. Mngkin dia bukan yang terbaik ! Masih ada yang lebih baik dari diinya. Jangan kamu mengingkari takdir Yang Maha Kuasa. Dosa besar ! Amat besar sekali ! Antara 100 dosa2 bsr.

Rakanku,
Fairy yakin , kamu pasti bilang 'FAIRY PON SAMA'. Fairy juga menangis kerana cinta. Apa yang mampu fairy katakan , Fairy hanyalah sekadar manusia yang tidak punya kuasa. Fairy ada perasaan. Kekadang kerana terlalu sedih, fairy tidak mampu menyembunyikan air mata ini. Kolam-kolam tidak mampu Fairy cegah dari terus gugur di embun dedaun fairy ! Kerana ia terlalu pahit untuk ditelan ! Cuma, Fairy menjadikan ia pengajaran untuk masa hadapan. Buat mengajar betapa nikmatnya SATU KEBAHAGIAAN !

Bukalah matamu Wahai Dunia !
Jangan sia2kan hidup kerana Cinta. Tapi, Serahkanlah cintamu, jiwamu serta hatimu hanya pada Allah. Dia menntukan segala-galanya. Disaat kamu percaya akan kekuasaanNya, ketahuilah kamu tida akan pernah menyesal dengan tindakan itu ! apa yang tlh kamu lakukan adalah benar belaka ! Tiada kekecewaan bakal memasuki ruang di jiwa. Melainkan NIKMATNYA MENCINTAI ALLAH !

Fairy dapat ilham untuk menulis apabila fairy buka Klik di sini.

Hayatilah setiap inci, bait perkataan. Dan kamu akan mengerti. Cinta manusia sekadar semntara sedang Cinta Allah kekal selama-lamanya.

'Dan janganlah kamu bersikap lemah atau bersedih hati, padahal kamulah orang yang tinggi drajatnya jika kamu org yang beriman' (AL-Imran ; 139)


. الصبر من الإيمان . إن الله مع الصبرين

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...