UNDER CONSTRUCTION !

Sunday, March 13, 2011

Demi Cinta Allah Dan DIA selalu ada


[klik untuk link]


Assalammualaikum..

Maaf. sudah lama tidak update. Baru sahaja selesai kursus BH. sumpah, penat -.-'' haha. tak cukup tidur..


Btw, fairy kongsikan satu artikel yang begitu menyeybabkan Fairy rasa sebak di dada dan menangis. Isinya ringkas, tapi pengertiannya sungguh mendalam. Diharapkan readers membaanya. Jelas sekali, artikel ini mengajar kita meski berapa besar dosa yang dilakukan, Allah tetap tidak puus dari mengingati kita. Kita lupa pada Allah, adakah Allah juga lupa pada kita?


Cinta?? Cinta?? Cinta??

seringnya menjadi jerat serta perangkap Syaitan demi menyesatkan kaum Adam. Antara salah satu cara. Sebab manusia ni, apabila sudah berkasih, hati mereka sensitive. Mudah sangat bai Syaitan menggunakan kelemahan kita untuk berpaling dari ajaran Yang Maha Kuasa, kan?

stop di sini.

------------------------------

Ya Allah.. hamba terasa rindu akan dirinya. Sungguh, hamba mencintainya. hamba juga sedang keliru akan perasaan hamba. Hamba mahu melupakan dia, lelaki yang amat hamba cintai dunia dan akhirat, tapi, hati hamba sering berpaling dari apa yang hamba inginkan. Ya Rabb, hamba tidak sepatutnya cemburu atas sesuatu yang engkau halalkan. dia berhak. dia berhak memiliki kebahagiaan buat dirinya. sungguh, TAK PATUT! tapi, mengapakah ya Allah, hamba masih tidak mampu membendung perasaan cemburu hamba darinya? Hamba cemburu tatkala membaca setiap ARTIKEL YANG MEMBABITKAN cinta dan anugerah.. Kumohon, agar engkau melindungi hamba. pelihara hamba dari memikirkan dia elebihi memikirkan diriMu.

Ya Allah, lindungilah hati hamba dari cinta nafsu semata-mata..

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...