UNDER CONSTRUCTION !

Saturday, April 9, 2011

Katakanlah : ini bukan apa-apa.



errrrkk..
ahhh! xnak post pon pasal bende ni.
tapi...
tapi..,
siapa awak sebenarna ? kenapa awak xhabis3x cube ktuk jendela hati saya sehingga membuatkan saya lalai daripada mengingati kenyataan sebenar?
eh, kenapa awak datang dalam minda saya?
Even, saya xkenal awak pun,
awak pun xkenal saya,
but apa yang saya tahu
awak BAIK.

sumpah,
xpenah rasa macam ni.
xpi, xkanlah ni **** kaaan?
-.-''
Baru sehari.
[ah.. xsampai]

Fairy, fairy..
apalaaah.
dok teringatkan je apa yang dia lakukan. yakni membantu mak cik tu tadi.
subhannallah, jangan pesongkan hati hamba daripadaMu hanya kerana mengenang kebaikannya.
tidak hamba nafikan, dia baik.
dia tolong orang yang dia tak kenal.
hamba tidak pernah rasa begini.
dan hamba tidak mahu rasa ini.
hilangkan lah dari hamba , ya Rabb.
Hamba masih tidak layak menerimanya..

*tolong fairy buang bende ni sebelom melarat!!!!*




Subhannallah,
wahai Makhluk Allah Yang Baik,
saya tidak pernah kenal siapa awak.
apa yang saya tahu,
awak sangat baik.
awak hanya datang,
sewaktu saya mahu tolong mak cik tu.
mak cik tu terjatuh,
dan saya berlari menuju kepada mak cik tu,
dan awak,
pantas juga menuju ke arah dia.
awak yang angkat dia.
saya cume sempat ambil tongkat dia sahaja kerana awak membantunya dahulu..

kemudian,
awak senyum pd saya.
wajah awak yang berseri, putih hanya mampu saya kata :
[perlu fairy akui -.-'']
"Comelnya dia, Ya Allah."
Fairy tergamam.. aaah!!
rendahnya maruah hamba berkata sedemikian.


mak cik itu mahu memberi wang pd awak dan saya,
saya tolak.
dan
awak pun tolak,
awak kata ikhlas.

mak cik itu kata terima kasih kpd saya dan awak,
awak kata :
'afwan.'
[awak belajar arab]
saya kata :
"Tidak perlu mengucap terima kasih di atas kewajiban saya ; ditranslatekan drpada Arab kepada BM yakni 'Laa Syukran Ala Wajib' "

n then secara tiba, awak tanya saya ;
"Minta maaf. Masjid di mana, ukhti?"
saya lihat jam.
Subhannallah. Asar sudah masuk.
saya pun bagitahu la dimana masjid.
dia ucapkan terima kasih, beri salam dengan senyuman sambil berlalu pergi.
dia hilang dr pandangan.

"mak cik tidak mengapa-mengapa?"
"tidak, nak. terima kasih."
"Mak cik nak kemana? boleh saya hantarkan?"
"Tidak mengapa. anak makcik dah ada. Tu dia."

Fairy pun pergi juga untuk pulang..
dalam perjalanan, Fairy hanya mampu berkata :
"betul ke apa yang aku lihat dengan mata ku ini? seorang lelaki membantu? jelas, dia tidak seperti orang lain yang suka bersosial."
"Tapi, siapa dia? Adakah dia Malaikat?"

subhannallah.
masih wujudkan lelaki remaja seperti itu?
Bahasa dia, terlalu lembut.
'ukhti, readers. ukhti!'
Kalau orang macam kita3x ni [ehem]
biasanya bahasa yang sempoi.
tapi, dia, bebeza *sedikit*
Seringnya, fairy memandang serong pd lelaki,
kerana mereka hanya tahu kelemahan mereka,
tapi,
tidak cuba untuk mencegahnya!

Manusia,
saya tidak pernah jumpa lelaki seperti awak. :)
saya berterima kasih.
kerana awak,
saya tidak memandang serong pd smua lelaki
*tidak termasuk yang SUDAH TETAP FAIRY PANDANG SERONG -.-''*
dan harus saya akui,
bukan semua lelaki sama.
Mungkin, Allah mengirimkan awak untuk membuka mata saya,
bahawasanya lelaki tidaklah seburuk mana yang saya sangka.
BUKAN SEMUA :)


eh, xpi saya xkenal awak :P
means, xbermana awak tiada salah.
AWAK BUKAN MAKSUM.

Ya Allah, kenapa hamba puji dia sehingga begitu sekali..
Ya Allah, elakkan perasaan yang tidak sepatutnya hadir dalam diri hamba.
Ya Allah, cegahla semua kemudaratan dari datang menginap dalam kehidupan hamba..
Ya Allah, lindungi hamba dari cinta manusia yang sia-sia.
ya Allah, jangan biarkan hamba berpaling dari mengingatiMu.
Ya Allah, ampunkan dosa hamba yang memikirkan seseorang yang jelas sekali bukan muhrim hamba.

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...