UNDER CONSTRUCTION !

Wednesday, April 20, 2011

Subhannallah. Hamba tersepit , waktu ini.

Jika ingin bersikap jujur, Fairy manusia, kan? :) Fairy ialah orang yang lebih suka mendengar rintihan hati orang daripada membicarakan soal hati pd orang lain. bukan kerana tidak percaya akan rakan, akan tetapi, sudah menjadi perangai sejak dari tingkatan 2. Tingkatan 1 Fairy budak3x lagi. Memang mulut banyak ^-^ namapun, BUDAK :P


Dan, terkadang, adakalanya benar, jika simpan mampu menjadi racun dijiwa. Kadang-kadang kawan Fairy marah Fairy :

"Fairy! awak kena lepaskan perasaan awak."
"Tak per. InsyaAllah, xakan memakan diri saya. Saya lebih selesa mengadu pada Allah."


itu jawapan Fairy. Tapi, kalau kena kawan3x Fairy. Contoh :

"Awak. cube awak cakap kat saya. awak cerita pada saya."
"Tak naklah!"


selagi orang tu tak bercerita, Fairy akan memujuk dia supaya bercerita.alah.. psycho laaah >.< antara sebab? Fairy xmahu mereke memendam sendirian. Bodoh kan? Fairy suruh orang luahkan, fairy sendiri xmahu luahkan. Perlu Fairy akui, alhamdulillah. Fairy rasa bersyukur sekiranya mereka memberitahu Fairy apa yang mereka simpan. sehingga ke hari ini, alhamdulillah lah :) semuanya tidak berahsia dari Fairy ;) Dan mereka tidak boleh berahsia dari Fairy. Fairy mudah detect kalau dia ada masalah. Namun, lebih buat Fairy bersyukur, jika teman-teman yang ada masalah mencari Fairy. Fairy rasa sangat diperlukan. :)


Nak kaitkan, Fairy tersepit. orang kata kat Fairy [alah. kadang3x terkena laah]
".......... , Cube awak cerita kenapa kat saya."
"Fairy, sebelum saya cerita pada awak, baik awak cerita pada saya masalah awak." -.-'' ayat ni paling Fairy xsuke dengar sekali. sebabnya? alah -.-'' kita cakap orang, xpi kita sendiri buat. kire macam tulah. tapi, jika fairy bukan mudah nak singkap semua rahsia. Fairy, bila terasa tidak tahan ; akibat 'mata bocor' barulah Fairy bercerita. jika tidak, insyaAllah fairy tidak cerita.


Untuk kawan3xku sekalian,

ada masanya Fairy boleh bercerita, ada masanya Fairy diam. sometimes, peribadi bukan untuk dijaja. Cukuplah Allah yang mengetahui segalanya. Tapi, Fairy sedar, sometimes peribadi perlu di'jaja'. bukan maksudnya jaja, tapi, berkongsi lah :) Itu gunanya teman. Fairy boleh menjadi teman yang baik untuk kalian. :) Tapi, maaf, jika fairy tidak membenarkan sesiapa menjadi teman yang baik untuk Fairy. Even, Kamilia yang fairy rapat tu pun, fairy xselalu cerita. cerita apabila membabitkan bende tu penting.


so, conclusion, Fairy tersepit. sama ada mahu berubah menjadi orang yang mudah dibawa bicara mengenai peribadi diri sendiri, ataupun stay menjadi diri-sendiri? Tak mengapalah. Fairy cuba menjadi diri-sendiri + menjadi apa yang kalian inginkan :) InsyaAllah. Fairy cube :P Tapi, korang jangan marah eh kalau setiap hari fairy dok cakap bende yang sama :P jangan bosan, sbb korang soh cerita. fairy ceritalah >.< LOL! Joke. Fairy bgurau sahaja :')

eh, kengkawan, JANGAN JADI MACAM FAIRY <- highlight! Hidup perlu berkongsi. Tidak termasuk pasangan. Untuk lelaki/ perempuan, yang pasang niat nak 'curang' tu, maaflah kalau terasa -.-'' kalau ber'couple' pon xboleh nak setia. nak kahwin? hanco laaah -.-''

haha. apa-apapun, luahkan perasaan :) jadilah insan yang gembira di muka bumi ini, tapi ingat, jangan sampai lupa, SEMUANYA MILIK ALLAH. Wassalam..




p/s : heeem. wasim pulak daaah. Subhannallah.
p/p/s : hurm.. Sabar, Farihah.. Sabar! Ingat! Kunci untuk meraih kejayaan, kegembiraan ialah BERSABAR :’) Huuuh. Ya, farihah, ya? Sabar! Jangan ikutkan perasaan. Jangan emosi. Huuh. Sabar..

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...