UNDER CONSTRUCTION !

Friday, May 20, 2011

Perjalanan Yang hampir Menemui Garisan Penamat..




Ya Allah,
Jika ini benar.., hamba sangat besyukur. Setelah hampir 1 tahun, hamba bergelut, InsyaAllah, semua ini akan berakhir.. Dengan IzinMu, Ya Rabb.. Dengan izinMu. Hamba dapat rasakan, kali ini, usaha hamba tidak akan menemui pintu kegagalan seperti sebelum ini. Hamba percaya, ada hikmah di sebelaik semua ini.


Ya Rabbi Ya Karim,
Terima kasih.. Engkau mengirimkan Mardhiah supaya membuatkan hamba sedar erti sebenar, dengan siapa hamba bertemu. Dan ketika hamba melihat wajahnya, hamba cuma mampu menunduk dengan Pandangan yang penuh dengan rasa bersalah, mata yang hanya tertumpu, padanya. Hamba malu jika pandangan kami bertemu. Kerana, dengan hamba telah melakukan kesalahn pada dia! Namun, usianya tidak memberi kebenaran baginya memikirkan apa yang terjadi. [Mardhiah, akak bersalah padamu, sayang. Namun, usah kamu risau lagi. Akak sudah pun berusaha.. berusaha untuk tidak meneruskan apa yang kamu benci. :) Mardhiah, akak sayang akan kamu.. Jadi, akak tidak sanggup melihatmu, sayang. hati akak terseksa, sangat.. Maafkan, akak.]


Ya, Ya Illahi. Dari situ, timbulnya rasa kesedaran yang tinggi untuk hamba lupkan kenagan hamba yang selama ini terselit lama di jiwa. Hamba sedar, hamba tersalah pilih langkah. Dengan hadirnya Mardhiah, hamba dapat meliht jelas betapa hamba memang bersalah. Biarpun, air mata yang mampu hamba keluarkan, hamba masih bsyukur. hamba bsyukur kerana hamba tidak terjerumus dalam gelombang dose. ya Alim, betapa hamba sangat bersalah terhadap Mardhiah dn 'mereka'.


Ya Karim,
akhirnya, pintu itu terbuka. sedikit demi sedikit, sehingga kenangan itu mampu hamba tepis. Walaupun, rumit, tetapi, dengan mengingatiMu, hamba mampu.. Ya. Hamba sangat yakin hamba mampu :)) Dan hamba dapat rasakan, perkara tu kian pudar. MasyaAllah :') Hanya Engkau Yang Tahu betapa, hamba sudah lama mahu melakukan perkara sedemikian. Tapi, sehingga rabu ; minggu lepas, kunci itu masih belum hamba temukan. Dan, hari Khamis, alhamdulillah. Segala puji hanya UntukMu, Rabbi.


Ya Waduud,
Hamba percaya, tiada yang mustahil bagiMu. :) Maka, hari ini, hamba sangat yakin, apapun mampu tjadi. NOTHING IMPOSSIBLE ^_________^ hamba tak mampu kata apa-apa setelah permintaan yang sangat hamba nantikan sejak dari tahun lepas, akhirnya, kian termakbul. Maha Suci Allah, kekalkanlah :) kekalkanlah hidayah ini, doa' ini, permintaan ini buat selama-lamanya.. smoga, pintu itu tidak akan pernah terbuka lagi. biarlah kunci itu hanya Engkau pegang rapi.


------------------------
Mardhiah,
apapun, akak ucapkan terima kasih. pertemuan yang akak anggap sekjap, namun membawa erti yang penuh makna. akak tidak tahu, adakah permintaan akak mampu dimakbulkan, tanpa kehadiran kamu. kerana apa? Kamu memberi akak jawapan. ya, sayang! akak sangat bersalah. akak melukakan hati kamu, jika kamu ketahuinya. kamu pasti akan membenci akak jika kamu tahu. Kerana itu, akak sangat sedar. akak sedar dimana keududkan akak ketika itu.Akak malu berhadapan dganmu. akak tak sanggup.. ada sebab mengapa.. suatu hari nanti, jika diizinkan, ahhhh! berhenti. tidak mungkin perkara itu berlaku.. tidak mungkin hamba menyatakan pada Mardhiah perkara yang sebenar. dia tidak akan mengerti apa yang kurasa..


Mardhiah,
sekali lagi maafkan , akak? ='( akak tak mampu jelaskan. Tapi, percayalah, Mardhiah telah memberi jawapan yang selama ini akak cari.. mardhiah yang sedarkan akak dari mimpi yang lama. bagaimana mampu akak membalas jasa mardhiah tu? Bagaimana akak mampu duduk diam, sayang? meski mardhiah ............................................, akak tetap sayang. :') tidak mungkin, akak membenci kamu meskipun., akak sedikit terluka. tapi, jika akak mampu sampai sehingga garisan penamat, percayalah, akak akan sembuh sepenuhnya. ^-^


Terima kasih, ya Rabb, pada ketika itu, engkau membawa Mardhiah :') hamba sangat bsyukur. heeeeh. Mardhiah, syukran jazilan ala musaa'datiki. ^-^ Allah pasti memberkati kamu.

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...