UNDER CONSTRUCTION !

Saturday, May 14, 2011

Story Mory Hari Semalam, daaaa.






Assalammualaikum.
simple post.
tapi,
sekadar ingatkan Fairy :)
Nanti,
bila Fairy dah besar,
fairy boleh baca balik entry ni,
n Fairy ingat ^-^


Hahaha.
semalam kan,
tusyen la cam biasa.
[arab]


then,
waktu balik tu,
macam biasa laaah ;)
Main dengan Foudla + Loubna.


But,
ada part yang buat Fairy xboleh tahan,
dan asyik senyum sndiri adalah ;


ADA ORANG TU KAN,
DIA KAN,
JELES DENGAN FAIRY XP


nak tahu sebab apa?
sbb Fairy pandai tarik hati Loubna dan Foudla :))


Bukan apa,
ada orang-orang [oouh! plural form] tu,
xdalah.
sampai marah dengan fairy sebab jeles..
sian, tapi, nak wat cam mana.


Fairy ni,
macam korang tahu,
pecinta kanak-kanak :)
fairy emmang sokmo main.
memang xtahan kalau nampak budak3x,
xpi xmain.
itu mmg abnormal.


so,
bila dah bermain,
diaorang jeles.
sbb,
loubna [anak ustazah yang ke3] tak nak main dengan mereke O.O


Husna kata,
Loubna ni pelek siket.
sbb dia macam kanak-kanak ribena yang nakal-nakal
[itu normal la kan. nama pon kanak-kanak :D]
*tapikan, padahal, husna tu saje beri alasan je. kanak-kanak, sangat mudh untuk didekati apabila kita sendiri mahukan mereke*


Loubna ni,
kene ada cara dia kalau nak bsama ngan Loubna,
sebab dia, kalau xsuke, dia lari tau.
sampai bila Fairy dukung Loubna sambil pusing3x,
ada orang tu kan ;


dia jeles sampai xnak kasi Fairy bnceng belakang basikal dia.
ish3x..
Lawak , kaaaan?


Yang Fairy xboleh tahan ;
"Husna , mak garang. Fairy, mak penyayang."
[ayat yang diberi Syimah @ Yana ; xpasti , siapa. Ataupun, dua-dua.]



mmg dengar tu mmg kelakar. cube, korang gelak sikit. layanlah weei :) enjoy.. enjoy.
Tapi,
semalam,
kenanagan xboleh lupe lah.
Sebab, dapat bermain-main dengan sume,
xtahu,
rasa hepi :)


ouh. satu lagi ;


"Loubna boleh dekat dengan Fairy je.. Yang lain , Loubna tak nak."
[Time Fairy tgah dukung Loubna sambil pusing-pusing dan cium pipi dia] Fairy just senyap lah. Sebab, fairy dh Nampak, ada orang xpuas hati fairy dekat dengan loubna =’( sian fairy, kan?
"Fairy! Saya jeles dengan awak."
"Laaa. kenapa pula?"
"Yalah! awak dapat main dengan Loubna. Saya nak juga."
"Shahirah, pergi je la main dengan dia."
"Yer la. Tapi, dia ashik lari je."
"Nak main dengan budak3x ada cara dia."


Ye..ye.. kami main3x saja padahal.
alah, gadoh3x manja :)
Walaupun shahirah jeles,
Tapi, dia mana boleh marah fairy :)
Kami, teman :)



---------------



Entah O.O
ada cara ke?
bukanke , kalau dengan kanak-kanak ni,
kita hanya prlu bertukar sekali menjadi kanak-kanak ibena :DD
hahaha. :D
alah, kita layan je apa yang diaorang main. Kalau dia tgah berlari, kita lari sekali.
yang pasti, perlu pandai pujuk :)



'Fairy ada sifat keibuan.'



[syimah kata]
[ini satu compliment :) alhamdulillah]
salah satu sebabnya,
waktu Foudla menangis,
Husna punya pasal.. sian Foudla taaau :P
pastu, awak kata Fatin aqilah ple.
sian Fatin.



lepas Foudla menangis tu,
Fairy ambil lah dari Fatin, nak letak dlm walker,
tapi,
foudla makin kuat nangis,
dia tak nak,
lepastu, ustazah pun mari,
fairy angkat, bawa foudla kat fairy, n duduk.
lepastu, Fairy goyangkan dia.
agah3x dia.
dah, habis. senyap.
senang je kan? bukan susah :) yang pasti,
niat kita dan cara kita adalah betul.



[ceh ! cara Fairy cakap macam 'ibu mithali' >.< hahaha.
:) Fairy nak juga rasa ada adik yang kecil kan?
Pengeeen. Sebab tu, lepas geram kat rmah Ustzah]



moral dia ialah,

jika anda punya adik yang masih kecil,
anda sedang lemah dan tidak bermaya,
dekati mereke :)
kerana apa, kanak-kanak ibaratkan kain putih yang tiada kotoran , even, habuk pun tiada :)
mereka, suci dari sebarang dosa.
oleh kerana itu, kita mampu tenang apabila bersama-sama berdampingi dengan mereka.
ternyata, benar. Fairy rasakannya, tika ini.
semalam, fairy xsihat. lemah + penat + pucat dan langsung xbermaya.
setelah bjumpa mereka, mood berubah , bertukar menjadi ceria. dengan kehadiran mereka. alhamdulillah., :) Mereka ialah anugerah Allah.






p/s : Mereke membahagiakan hidup Fairy selepas, sepanjang hari tu, Fairy xdak sedap badan.






p/p/s : maka benarlah, kanak-kanak itu mampu memberikan kita tenaga luar biasa. alhamdulillah. terima kasih, Ustazah Amirah, terima kasih Foudla Huneifa, dan terima kasih Loubna Humeida :)) Syukran jazilan wa ana uhibbukunna






p/p/p/s : jadi terpike akan kes pembuangan bayi, mengapa mereka sanggup lakukannya, sedangkan anak-anak mampu memberikan kebahagiaan dalam hidup mereke. Wahai Ibu yang membuang anakmu, sungguh, satu kesilapan yang sangat besar telah anda lakukan. Syabas, kerana anda telah memberatkan timbangan dosamu.!!! ='(


2 comments:

  1. memanglah jeles!! Lubna asyik menjerit je bile ngan sye~ .. ibarat kata syimah: sya belum sampai lagi sifat keibuan.. :C

    ReplyDelete
  2. alahai.. baca pula awak shahirah :P hahaha >.<
    yer la.. yerla.. ala.. ala. saya kidding je.

    eeeeh, shahirah, awak boleh usaha untuk menjadi seseorang yang ada sigat keibuan :DD

    practice makes perfect ^-^

    ReplyDelete

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...