UNDER CONSTRUCTION !

Thursday, July 21, 2011

Seringkali berubah..









Teacher Zamina kata :





"Jangan terlalu stress. ambil banyak vitamin. Dan jangan sakit sekarang, biar lepas PMR nak sakit? sakitlah."



BUt, dalam waktu yang sama, hati Fairy terdetik,

"Dalam hidup aku, setiap hari aku dibebani dengan pelagai ujian. ada kalanya ujian itu tidak berhenti dalam menjerat aku. aku bangun, aku jatuh kembali. sehingga lamanya, dia masih tetap mencengkam hatiku."



apa point Fairy sekrang ni? Benar. Berkata memang mudah, nak buat yang sush.. Fairy xmampu explain sifat Hati. kerana hati ni, sesuatu yang unpredictable. sangat sukar untuk difahami. adakalanya, dia dpat terima, ada kalanya dia sukar.



Ya! BERUBAH SEKELIP MATA.



Di tengah kebuntuan Fairy.
Fairy cuba mencari jawapan agar hidup Fairy tidak dibelenggu dengan keraguan. Biarlah langkah yang Fairy ambil, sesuatu yang Fairy pasti, tanpa sebarang rasa ragu.



Cuba juga Fairy mendidik hati biar dia terima. biar dia terbuka. biar dia dapat ikhlas serta redha atas segala yang menimpa. tapi, setiap kali hati menerima, ada lagi yang akan menyebabkan dia tertutup. Ya! Hatiku berubah.. Kerana, apa yang menimpa itu diluar fikiran sehingga menyebabkan Fairy banyak fikiran, bermain dengan emosi..



Kuatka diri, Fairy. Itu, acapkali Fairy katakan pada diri sendiri.. Tapi, dengan kata-kata dan sokongan dii sendiri, Fairy terpaksa mengalah jua. Lalu, ketika itu, Fairy banyak tidur + makan. <- ya! udaya yang tidak baik. Itu cara Fairy. Tapi, tgok keadaan. ada kalanya, selera makan tiada kerana terlalu stress.





stress? Haaah. Semalam, Fairy bahagia. Hari ni bersedih. Esok? Bagaimana. :) Heeh! Itulah dunia.

So, point sebenar fairy ialah ; perubahan..


Jikalau hati kita sendiri mampu berubah, apatah lagi takdir. Ya, takdir mampu berubah jua :) Allah sendiri berkata ; "Aku tak akan ubah sesuatu kaum itu, sehingga suatu kaum itu mengubahnya sendiri" <- sound macam tu lah.



Jadi, jika korang rasa, korang pasti, jangan takut lagi :) Allah bersama kita. Fairy terima pendapat Tcher Zamina! Buang segala yang menyebbkan kita stress! Buka buku baru demi PMR! Yeah! Sesungguhnya ; ALIMTIHANU A'LA ABWABIH!! MasyaAllah. takutnya.




Pengjarannya, Farihah Amirah,

Buang segala kesedihan. Nak bersedih? Janganlah :) Allah kan ada. Allah bersama kita. Tak de sebab lah awak nak bersedih selalu. Hati, berjanjilah, awak akan kuat? awak tetap akan berusaha bina tembok pertahanan untuk berlindung dari sebarang serangan yang datang.. Meskipun serangan itu bertubi-tubi, awak tetap akan tegar. Tak takut dalam menempuh pelbagai siatusi.


Ya, Hati? :)


saya mohon bantuan awak, kerana melalui awak, hati, saya dapat berfikiran baik dan melngkah dengan yakin.. Semuanya bermula dengan awak, wahai hati. Maka, berubahlah.




















p/s : Alaisakazalik?? :)




p/p/s : Wahai pemusnah, janganlah terlalu angkuh! walau sekental apa pun kamu, kamu akan lemah jua. ^-^ ketika itu, saya, Farihah Amirah, akan berusaha dalam mensyukuri waktu3x dan detik bahagia.


p/p/p/s : Tolonglah! Uridu an ansika!!!!

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...