UNDER CONSTRUCTION !

Thursday, August 25, 2011

Runding Cara





Assalammualaikum..
Runding cara tadi, alhamdulillah. berjalan lancar. :-) Gred pon alhamdulilah. Tapi, tcher Zamina slelau kata :
"Jangan terlalu selesa."
so, apa yang perlu dilakukan ialah, teruskan usaha dan berusaha lebih gigih. sekarang, jangan buang masa dah. lakukan dengan baik dan teratur.
sebaik parents Fairy sampai, memang Ammar yang popular sekali. Apabila Ammar datang, mesti yang lain kacau3x. hahaha. Sebab, ammar ni comel. ramai lah yang dok gi main dengan dia. :P hahahaha. Hei korang, balik tadi kan, Ammar mengadu ;
"Ayong [panggilan sebenar along. tapi, dah terbiasa ngan ayong] , tadikan kawan ayong cubit pipi dan hidung ammar. sakit!"
Baik korang mengaku sapa yang cubit adik bongsu Fairy sampai dia kata sakit ni??? Kasi Fairy cubit mereka pulak. hahahahaha!
Then, berbincang sume dengan guru kelas, Tcher Mastura. Haha. Malu pulak Fairy nak tulis kat sini >.< tak yah lah. karang riya' pule. Astraghfirullah...
selesai je, salam + peluk + cium la tcher sambil kata selamat hari raya semua tu. lepastu, kemas beg n salam + peluk + cium kawan3x perempuan pula. yer la, bermaafan seandainya ada kesalahan yang kita lakukan. :) Korang, minta maaf sekali lagi, ya?
Keluar sahaja kelas, tersermpak dengan Ustzah Hamidah. Time tu Fairy jalan sorang, mama tengah tunggu di hadapan sulup. Minta maaf la kat ustzah. sekali lagi , salam + peluk + cium.
"Ustazah. Dah nak balik dah ni. Selamat hari raya Ustazah. Saya minta maaf."
"Ya. selamat hari raya. Dah nak balik dah?"
"Ya, ustzah. Mama sudah ada di hadapan."
"Mama? Mana mama awak? Ustzah nak jumpa." hoho. Ustzah Hamidah mmeng dari dulu lagi nak jumpa Mama Fairy. Sebab, Fairy pernah cakap kat Ustzah, mama Fairy ni lebih rendah dari Fairy. Ustzah tak percaya, beb. Lepastu, classmate perempuan terutama Husna, bersungguh-sungguh tu puji kecantikan mama Fairy kat ustzah. Ustazah pon cakap ; 'ustzah nak jumpa mak awak, Farihah'..
Apatah lagi, Ustzah Hamidah memang tahu rahsia Fairy.. Dan, sudah Fairy anggap ustazah seperti keluarga sendiri. Dialah sifu Fairy! haha :D dia tidak penat untuk menjawab setiap soalan yang Fairy ajukan SETIAP HARI KELAS AGAMA! [kecuali kalau kurang sihat] hahahaha! Ada satu hari tu tau, Fairy xsihat sangat, so, Fairy senyap je sepanjang kelas.
kejap3x ustazah tanya ;
"Farihah? Tiada soalan?" hahahaha! kelakar. :D Dan, kadang3x bila senyap, classmate sokmo cakap ;
"Betah la Fairy. betah." sebab, kadang3x Fairy ada pendapat sendiri. Yalah, mazhab ni banyak. ada mazhab membenarkan. ada mazhab tidak. kerana itu jadi khilaf.
so, ustazah pon jumpa ngan mama. Borak3x la kejap. tanya, raya kat mana sume tu. tanya apa lagi? hehe. rahsia3x.Sempat lagi ustazah tanya Fairy dengan nada yang sungguh melucukan :
"Farihah.. Nak lagi tak kerja ustazah kasi? Hahaha." Ustazah ketawa, Fairy pon ketawa.
N ;
"Jangan beraya sakan tu, ingat tu Farihah. Study, buat kerja."
"Ya, Ustazah. InsyaAllah. Hehe, Ustzah doakan saya, eh?"
"Ya, ustzah doakan." banyak lagi lag yang cakap sampai mama pon join sekali. haha. secara dasarnya, memang kelakar. mama n ustzah cakap, Fairy nyampuk sikit. Fairy n ustzah cakap, mama nyampuk sikit. hahaha.
Salam Ustzah sekali lagi. beri salam. n , bye3x sekolah. seminggu lagi, kita ketemu.Done untuk runding cara!




No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...