UNDER CONSTRUCTION !

Tuesday, November 29, 2011

Hari terakhir persekolahan.. :'(





"Sahabat adalah mereka yang tahu bahawa ada sedih di matamu ketika seluruh dunia percya senyum di wajahmu."














Sahabatku,
stiap hari yang kita lalui bersama,
penuh dengan sedih dan tawa,
tatkala hati berbisik rindu,
aku mengingatimu setiap waktu..




Sahabatku,
setiap detik yang pernah berlaku,
tidak mungkin luput ditelan waktu,
meskipun setiap hari terus berlalu,
kau tetap dalam jiwaku selalu.





Sahabatku,
Setiap perjalanan,
selalu ada onak dan duri,
selalu ada suka dan duka,
Namun, 
Kau tidak mengeluh atau mengalah,
Sebaliknya, Kau setia bersamaku,
Memberi kekuatan di jiwa,
Agar terus berjuang dalam jejakku.





Sahabatku, 
Setiap pertemuan ada perpisahan,
setiap permulaan ada pengakhiran,
namun,
tidak mungkin mengakhiri ukhuwwah persahabatan.




Sajak ini Fairy dedikasikan kepada sahabt3x Fairy, terutamanya, budak 3Kreatif SMART 2011 n____n Errk? Sajak ni, tidaklah sehebat mana, tapi, ikhlas dari hati. Hari terakhir persekolah, memang menyebakkan. Saat itu, banyak benda yang terfikir dan bermain di dalam minda.














Fairy bersama Tcher mastura, guru BI sekaligus guru kelas kami..
:'(
Teacher, I miss you.
eh? sapa3x yang nak NOMBOR TELEFON tcher,
tanya Fairy , k ;)






























Hari itu, penuh dengan bahagia, gelak tawa, suka ria n____n. alhamdulillah, best sangat hari ni, sahabat :) Fairy benar-benar menghargai setiap waktu bersama anda semua. Malah, tak terkata bagaimana gembiranya Fairy. Lihat sahaja gambar3x kami, kelaar sangat. Ini lah memori terindah.Kenangan terindah, itu pasti :)


Seribu satu memori yang hanya mampu bermain di dalam minda sahaja. ada pahit., ada yang manis. Kita gelak bersama. kita menangis bersama. Mungkin, tidak cukup untuk dilafazkan bagaimana. Selama Fairy di duni ini, dengan sesungguhnya Fairy katakan, tahun ini, kelas ini, banyak bjasa dalam kehidupan fairy. Bukan sahabat sahaja, malah, guru-guru turut menyumbang perkara-perara yang tak dapat dinyatakan melalui kata-kata. Fairy xmampu nak balas jasa mereka bagaimana :'(




Walaupun, pada mulanya, banyak anti sikit dengan kelas ni, tapi, Fairy bersyukur, kelas ni, sentiasa diingati cikgu-cikgu :') Cikgu malah sangat menyayangi kami. Nak tahu sbb apa? Sebab, kelas kami memang ceria. Bayangkanlah EKIN + ASYRAAF + SYIMIR BERENTAP! >.< hahaha! Kelas kita memang kepoh3x , kan , tapi, kepoh3x itu lah yang telah mgembirakan seiisi kelas dan guru. Cikgu pun turut skali ketawa, adakalanya, kita dapat lihat, cikgu3x pun bsikap budak3x.


-----------------------------------------
Lelaki :


Hariz : Dulu-dulu, kecil, skarang, tggi dari Fairy dah! Berkaca mata. Dia kelakar, dia baik, dia comel sbb k'tinggi'an dia :P hahaha >.< Dia , kalau kat FB, memang Fairy suka berkawan dgan dia. sbb, dia kelakar n dia sokmo buat Fairy ketawa. Baca ni, sangat kelakar >.< Itu, keistimewaan Hariz. :) TQ, Hariz! Thanks sbb jadi kawan yang sokmo menyumbangkan gelak tawa.






Aiman : Budak ni, sokmo suke kacau Zaim. kadang3x, kelakar, kadang3x, mengada :P kalau mood dia tidak baik, tiada siapa berani kacau dia, tuuu :O dia baik. Kalau dulu, Fairy n Najwa sokmo cakap kat dia, ang dia ni cakap, xde perasaan. >.< hahaha! Kelakar3x! :D dan, disebbkan dia juga, Fairy addict dengan game ARMY ATTACK! :O Seandainya dia xrecommendkan game ni, mungkin bosan juge. Thanks , aiman. thanks for eveyrything :)








Amirin : Satu yang Fairy ingat dia, 'BI' dia. Cara dia cakap BI, hahaha, mengundang ketawa semua. Kelakar! Dia pon same, sokmo kacau zaim. haish! tapi, oklah. dia baik, tapi mengada! Menyakitkan hati juga, kadang3x, dia ni. Sabar sahajalah. apapun, thanks, amirin!


Asyraaf : Apa yang nak describe ttg dia? POPULAR! Popular di kalangan murid dan guru! sbb apa? :) hehehe. sangat disayangi Cikgu Raja kita. Dia kire, penggerak kelas juge. Bila dia tak datang, sunyi lah sikit. and, kita tahu, hari apa sokmo jadi tumpuan dia untuk tidak datang. Bila cikgu ckap, esok, hantar homework. "Asyraaf mesti xhantar. dia xdatang esok." hahaha! dah dapat jangke, weyhhh! Apapun, thanks Asy!


Firdaus : Ganu kiteee! hahaha. Dia senyap sahaja. Sangat baik. tapi, bila cakap, hahaha. Kelakar. n___n  Dia kerap tidur di dalam kelas walaupun dduk DEPAAAAAAAAAAN sekali. hahaha! Thanks Ganu! Thanks untuk segala-galanya.


Hanis : Ini kawan dari darjah empat lagi. Sama kelas ngan dia dari mula hingga akhir. *Form 1, tak. Tapi, dia kelas sebelah je. Perbandingan dulu dan ekarang, sangat ketara :) Dia Best friend Fairy masa darjah lima. dulu kuat bcakap, sekarang, senyap sahaja :) dia sangat baik! penyabar! orang sokmo kadang3x sakit hati ngan dia sbb bila bcakap, dia xbagi ekspresi apa3x. kosong! hahaha :D thanks, Hanis. Thanks sbb bkongsi ilmu dgan saya, ustaz hanis!


Farhan : Our class monitor. Fairy kira gang ahhh ngan dia, sbb dia ada minat sama dengan Fairy. tak macam aiman n hariz, sokmo ngutuk, walaupun diaorang minat sama. CHELSEA, bebeh! Dia bertanggungjawab dan baik. sokmo tdo juga dia ni. yalah, budak asrama an? kurang tdo la kot. Dia duduk sbelah Syimir, dan sanggup bkorban untuk duduk di belakang bsama syimir. Kira, Fairy tabik ahh, dia sanggup dok blakang, walhal, orang nak dok depan. Thanks, farhan. Thanks 4 everything!






Hanif : Dia pendiam tahun ni. Tapi, banyak kemajuan. Fairy tabik dengan semangat dia, walaupun dia banyak ketinggalan pelajaran form 2 sbb terlalu aktif dlam sofbol, tapi, dia xputus asa. walaupun kadang3x nampak dia macam stress, tp, salute lah! dia xmudah melatah. Jangan risau, Hanif. InsyaAllah, awak boleh. Macam Ustazah Amirah slalu pesan kat kita, faiza azamta fatawakkalu a'lallah :) Awak dah berusaha, Allah nampak, InsyaAllah awak akan bjaya! Thanks for everything, Hanif.




Syahmi : Our singer. sokmo menyanyi dan kadang3x rosak lagu tu diabuatnya. Lagu bukan sebarangan lagu, lagu JIWANG, pula tu. :P Bila dia buat pembentangan, bersiap sdia untuk ketawa, pkara3x yang tak jangka akan dia lakukan >.< Syahmi! syahmi! Dia boleh dikira PAK LAWAK laaa juge. Dia baik, tapi kadang3x menjengkelkan :P




Syimir : Our BOSS! hahaha! pasangannya ialah siti rabiatul ashikin, cikgu raja yang kata, sbb pe? diaorang sokmo gadoh3x , berselisih pendapat, walhal, bende kcik je >.< kadang3x kesian dengan dia, sbb dia sokmo bersendirian. dia ni kelakar juge. pandai wat lawak, xpi, xserlahkan sgat bakat dia. adakalanya, menjadi kelakar, ada kalanya O.o entah. apapun, thanks Syimir! kongsi ilmu geografi awak bsama-sama n___n




Zaim : plu ke Fairy ulas dengan lebih lanjut , dia ni. korang pon tahu, zaim bagaimana , kan :) dia antara kawan lelaki terbaik pernah Fairy ada. dia memahami. dia juga kelakar. bila dia tidur, memang nampak ketara sangat sbb mata dia akan merah :P cukuplah sampai situ. zaim, korang akan tahu banyak :) heeeh? Thanks, zaim. Thanks for everything..




-----------------------------------------


anis : bila ingat TVXQ, fairy ingat Changmin, bila ingat Changmin, tros ingat Anis >.<; Anis sangat kelakar! dia pandai wat orang ketawa. dia juga kawan yag sangat memahami. n___n kadang3x bila Fairy malas nak tanya soalan kat Ustazah hamida, dia akan tolong ;) dia banyak bantu Fairy. abnyak sangat. Malah, banyak rahsia yang Fairy kongsi bsama-sama dia. Syukran , Anis! ILY <3




aina : budak chess kita. Wakil Malaysia untuk ptandingan di Indonesia , nanti. Hebat tuh, beb! n___n dia, TINGGI sangat , sampai Faiy jeles ngan dia. Tgok ah, gamba ataas, perhatikan, budak yang pakai baju uniform sklah, kami sume, terpakse jinjitkan kaki untuk sama tinggi ngan dia -.-'' xpi, xsampai pooon. haish! dia bijak. kami sokmo kongsi tugas bsama mallui skype + hp. hampe styap hari msj dia, utk siapkan homework. tp, siapkee :P haha. siap, tp, yang xtahu, tinggalkan, Syukran , aina! ILY <3




atila : budak ni manja sangat. sokmo kene kacau >.< Dia sokmo kene ejek dengan cara dia. hahaha! kelakar. dia kan. Fairy kalau ingat dengan lagu Percaya padaku oleh Ungu. Dengar je lagu tu, memang Fairy ingat dia. Sebab, dia menyanyi kat padang depan Fairy, suruh Fairy dengar lagu tu >.< hahaha! Syukran, atila! ILY <3






ekin : periuh kelas! tahun pertama Fairy dengan dia. sebelum ni, tak pernah tgor pon. tahun ni, tegor3x, terus rapat. alih3x 'in relationship' ngan dia n___n hahaha! dia ni kelakar. perangai pon cam budak3x. sokmo buat orang ketawa! tanpa dia, kelas sunyi. sunyi laaaah! dia baik! dia peramah! dia lawak! dan, TERBAIK laaaah, ekin! :P ILY <3




hanum : budak ni, xhabis3x dengan korea diaaa :P hoya,hoya,hoya >.< stiap kali tgok infinite, KOMPEM, ingat Hanum! dia baaik sangat, dia layan je ngan perangai Fairy. dia sentiasa menjadi MANGSA fairy untuk dikarenkan. Bukan sahaja dia, ekin juga n___n mianhaeyo! ILY <3




Eirina : Budak yang sangat memahami diri Fairy. dia sokmo pinjamkan bahu dia untuk Fairy menangis. Seorang kawan yang sangat penyayang dan baik hati. what more can I say about her? One word ; AWESOME! ILY <3




Farah : seorang yang periang cam fairy laaah >.< Yer la, tgok nama laaa :) Farah ; Farihah ; gembira + periang :) hehehe. dia sangat baik! bile dia ketawa, fairy akan turut ketawa. dia kalau bersin, comel sangat bunyinyaaaa! >.< Dia baik! Dia merendah diri! ILY <3




Sarah : budaknya tinggi, aktif. membahasakan diri 'kita' :) Pemain netball sekolah. Wakil pahang. Hebat, woook! Dia baik! adakalanya, boleh buat orang 'on the head' gak >.< hahaha! Dia suke melukis tau. Fairy tgok, banyak sangat. kartun3x dia. kat KH punya fail pon, dia boleh lukis3x. hahaha. ILY <3




Ieqa : budaknya sangat ceria. sokmo ketawa. membawa ketawa. hati pun kadang3x berbunga-bunga mendengar lawaknya yang spontan sahaja. dia sokmo wat Fairy on the head :'( hahaha! Dan, dia melayan shaja karenah Fairy yang asangat keanak-anakan ni. haha. Sabo, jer lah kan, iqa :P haha! ILY <3




Husna : budak yang mempunyai ketinggian yang comel >.< Una! Jangan marah Fairy :) Fairy sokmo lupe, yang dia tiada receptor kat pinggang! Fairy sokmo karen dia. tapi, dia tada respon sbb tada receptor daaaaa >.< sokmo kene malu ngan dia. dia kawan yang memahami! sangat memahami diri ini. Dia juga seorang motivator bagi fairy :') Bsyukur dengan kehadiran dia. ILY <3




Mimi : 'along' kelas [bendahari]. hahaha! dia ni kuat LAGHO jeeer. :P sbb apa? nampak cam buat keja, kat telinga, ada apa? :P hahaha. lolololol. dia duduk sebelah dengan Fairy. orangnya boleh dibawa berbincang. adakalanya, dia tolong selamatkan fairy gak dari ter'kantoi' apa-apa. ILY <3




Najwa : dia, kawan, dari darjah empat sehingga SEKARANG! Kelas, sama dari dulu hingga kini. apa yang boleh Fairy katakan ttg dia? setiap tahun wook, cakap benda yang sama sahaja. :) Ok! Najwa sangat periang! dia suke menjerit pon ya gak. kalau dia menjerit, LARI!!! Bila Fairy karenkan dia, dia balas. kalau Fairy karen hanum n ekin, diaorang cam "Fairy!" tapi, najwa, hahahaha :D si pelayan kpop. ILY <3




Shahirah : amboooi. dah pandai dah kan, buat orang on the head? hahaha! ada kemajuan, ada kemajuan. banyak perubahan. dia makin berani :) dia minat donghae! tgok blog dia, perghhh! dia juga pandai menari, n penah koyak ligament sbb menari :P kelakar juga kadang3x! dia baik! dia kawan sejiran *time duduk ngan wan* ILY <3












apapun, terima kasih kepada semua, sahabat :) terima kasih kerana sudi layan karenah Fairy ni. Terima kasih kerana jadi kawa yang menceriakan hidup ini. Terima kasih! Korang semua merupakan yang terbaik! Smoga ukhuwwah yang tjalin ini akan berterusan selama-lamanya. InsyaAllah. I love you all! :'(

No comments:

Post a Comment

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...